13 Avr

Basic marketing techniques for your business

basic marketing techniques for your business

Keys of your Success!

To achieve your goals, you must enter in a mechanism to position your business and obtain new customers or contracts. You have to know to profit from each dollar invested in advertisement and promotional campaigns.

Even if you have a lot of money to advertise your business, it is insufficient to succeed. You need to invest yourself personally and interact with your customers/future customers. Knowning how to sell, knowning how to sell yourself and how to sell it, these are your goals.

Advertisement

Advertising is one way as another to let know about you. Although you can have a huge budget for advertising, if you use it bad or point in all of it in the wrong direction, the results will be disappointing.

There is no need to invest in a full-page ad in the newspaper regularly, if there’s proeminent gaps in your customer service or your presentation.

Advertising brings a fresh look at you and your business but it does not retain the potential client nor wisely advise him or convince him.

 

The human factor

Your input is really essential. In your marketing plan, you must use the current tools to represent you and build relationships with your customers. Social networks are essential in this process. If you are not already into it, you need to be!

Personal contact, rapid answers to their questions, hide nothing to the customer (the real price or warranty etc) will make all the difference. Make sure you act like a leader and a professional.

 

Leadership ability

To sell, you must lead the sale. The client consults you for a solution. It is imperative that you led the discussion by seeking the needs of your customer, allowing him to take his decision then. If you let the customer lead the meeting or the discussion, he will not have confidence in your ability to solve his problem.

 

Updates

Perform updates of the content of your website. If your website is not up to date, start with this step. refresh each page, add new products, promotions or discounts.

 

Testimonies

Your regular customers and your happy customers will make testimonials about your abilities. Ask them if your prospects can call them or meet them to inquire about the service you have offered. Offer them a certain percentage of customers that they refer you or freebies on their next purchase.

 

Basic Marketing

You need:

– A « mobile-friendly » website;

– A web SEO plan to position your products and services on Google;

– To be enrolled in the local directory in your neighborhood or region;

– To establish a budget of 20% for printed targeted advertising door to door;

– To meet people, join associations or invest some time with friends, relatives, colleagues;

– To interact in social networks and be active.

 

Success through diversity

None of the above factors can not be ignored. Good marketing requires a diversity of mechanisms that you deploy to the public.

Internet Cloud Canada provides web solutions adjusted to current standards and we can design your logos, advertising and even do the distribution of it. You have at the same address, the key to your success whether it will be on the Internet, on social networks or doors to doors.

We can take charge of the management of your marketing factors to place your business in the path of success!

Do not hesitate to contact us, we will be happy to answer you or send you a quote.

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13 Avr

Marketing de base pour petites entreprises

marketing pour petites entreprises

Les clés du succès!

Le positionnement de votre entreprise et l’obtention de nouveaux clients et contrats nécessite une démarche afin d’atteindre vos objectifs. Il faut savoir tirer profit de chaque dollar investi dans sa publicité et ses campagnes de promotions.

Leur seul apport monétaire est insuffisant pour réussir. Il vous faut vous investir personnellement et échanger avec vos clients et votre future clientèle. Savoir vendre, savoir se vendre et par quels moyens y arriver, tels sont vos objectifs.

La publicité

La publicité est un moyen comme un autre de vous faire connaître. Bien que vous pouvez avoir un énorme budget pour de la publicité, si vous employez mal ou orientez dans une seule direction celle-ci, peut-être les résultats seront décevants.

Il est inutile d’investir sur une pleine page de publicité dans le journal régulièrement, si des lacunes flagrantes sont au niveau de votre service à la clientèle ou dans votre présentation.

La publicité apporte un regard sur vous et votre entreprise mais elle ne retiendra pas le client potentiel, ni le conseillera judicieusement pas plus qu’elle saura convaincre.

 

L’apport humain

Votre apport est essentiel. Dans votre plan marketing, vous devez utiliser les outils actuels pour bien vous représenter et créer des liens avec vos clients. Les réseaux sociaux sont essentiels dans cette démarche. Si vous n’y êtes pas déjà, il faut vous y mettre!

Le contact personnalisé, une réponse rapide aux questions, ne rien cacher au client ( ni du prix, ni de la garantie etc ) feront toute la différence. Assurez-vous que vous agissez comme un leader et un professionnel.

 

Capacité de leader

Pour vendre, vous devez diriger. Le client vous consulte pour avoir une solution. Il est impératif que vous meniez la discussion en recherchant ses besoins pour l’amener à prendre sa décision. Si vous laissez le client diriger la rencontre ou la discussion, il n’aura pas confiance dans votre capacité à régler son problème ou obtenir les services qu’il désire.

 

Mises à jour

Effectuez des mises à jour de vos contenus. Si votre site web n’est pas à jour, commencez avec cette étape. rafraîchissez chacune des pages, ajoutez de nouveaux articles, des promotions ou des rabais.

 

Les témoignages

Vos client réguliers et vos clients satisfaits se feront un plaisir de faire des témoignages sur vos capacités. Demandez-leur même si vos prospects peuvent les appeler ou les rencontrer afin de s’enquérir de leur expérience vis-à-vis le service que vous leur avez offert. Offrez leur un certain pourcentage sur les clients qui vous réfèrent et/ou des gratuités sur leurs prochains achats.

 

Marketing de base

Il vous faut :

– Avoir un site internet « mobile-friendly »;

– Avoir un plan de référencement web pour vous positionner sur Google;

– Être inscrit dans l’annuaire local de votre quartier ou région;

– Établir un budget de 20% sur de la publicité ciblée imprimée porte à porte;

– Rencontrer des gens, faire partie d’associations ou investir sur vos connaissances, amis, parenté, collègues;

– Interagir au niveau des réseaux sociaux et être actif.

 

La réussite par la diversité

Aucun des facteurs précédemment nommées ne peut être laissé de côté. Un bon marketing passe par la diversité des mécanismes que vous déployez devant le public.

Internet Cloud Canada offre des solutions web ajustées aux normes actuelles et nous pouvons concevoir vos logos, publicités ainsi que les distribuer. Vous avez sous un même toit la clé de votre réussite que ce soit sur l’internet, dans les imprimés/publicités ou les réseaux sociaux.

Nous pouvons prendre en charge la gestion de la plupart de vos facteurs essentiels afin de vous placer dans la voie du succès!

N’hésitez pas à nous contacter pour toute demandes, il nous fera plaisir de vous conseiller ou de vous émettre un devis.

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12 Avr

Anonymous Declare Cyber War Against ISIS

Anonymous Declare Cyber War Against ISIS

A cyber war against ISIS has being launched by the group Anonymous. The attacks were focused on websites and Twitter accounts held by supporters of ISIS or their supporters.

Unlike the standard terrorist groups, ISIS uses social networks and the Internet to promote their actions. They flood the web with threats, videos showing atrocities and propaganda.

Typically, organizations acting with violence tend to hide their actions, or try to erase the traces left behind. But ISIS, disseminates and shows at the sight of everyone their actions.

 

Anonymous

Anonymous continues to intensify its computer attacks. More than 300 Islamic websites were attacked or destroyed and 25,000 Twitter accounts. If you are a regular user of Twitter, you have seen the #target codes and #OpISIS #GhostSec.

Real Anonymous Response Team (#GhostSec) attacks ISIS through a campaign (#OpISIS). Anonymous are ardent defenders of liberty, they act on behalf of their convictions.

As such, members of (#GhostSec) have been criticized by various intelligence agencies because they are destroying the websites and accounts, a source to gather valuable information on the terrorists.

 

Twitter

Twitter also destroyed a lot of accounta related to ISIS this week, around 2,000 accounts have been suspended. Twitter acts according to their terms of use, but after being severely criticized by its ownusers. In fact, this is normal. Who wants on its social network to view a video of torture or murder?

In reply, Twitter have received direct threats from jihadist groups following the suspension of the accounts of their comrades. This threat enrolled there three days earlier under the hashtag: #WeWillBurnUSAgain.

 

Countermeasures

It makes sense that Anonymous wants to do their part like a citizen wants to protect his family, what he owns and protect his country. We have very little chance to get involved as individuals in this society to break down the actors of terrorism. Everything is always brought back to the police, special units. Anonymous is doing their part. No critics will change something, because their decision is made.

Government should take advantage of the situation. Instead of criticizing Anonymous, the intelligence agencies could create a bridge (even temporary) with #GhostSec and join forces against ISIS on the web.

If on one hand ISIS wields terror, violence and spread fear, we can certainly show that we do not accept these actions, that we will face the enemy with our diversity of talents, distinctive thoughts and freedom.

« War is nothing but a duel on a larger scale. »
Carl von Clausewitz

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